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Government, because of its commitment to education, is making significant additional capital funding available to the schools sector. Over the next three years, through various policy initiatives, about GBP 6 billion will be available to clear the maintenance backlog and improve school buildings. It is important that this money is used efficiently and as effectively as possible. Local Education Authorities (LEAs) will be responsible for preparing the Asset Management Plans, which will cover all types of state-funded schools in their boundaries. An AMP will provide an agreed basis for local decisions on spending priorities.
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Hacia donde está orientada la política de inversión en América Latina en el presente entorno financiero? Cuáles son las perspectivas para desarrollar un marco multilateral para las reglas de inversión y como se involucraría el continente Latinoamericano en este esfuerzo? Cómo formular una adecuada política y un entorno regulador apropiado para la atracción de la inversión extranjera directa en América Latina? Estos fueron los principales temas de discusión del taller celebrado en Lima, Perú: “Política y Promoción de la Inversión Extranjera Directa en América Latina” organizado en diciembre, 1988 por la OCDE y la Comisión de la Unión Europea con la cooperación del Gobierno Peruano. Esta copilación de los principales textos del taller constituye un trabajo de referencia en política de inversión extranjera para expertos del sector público y representantes del sector privado y académico; tanto de los países emergentes como de los países miembros de la OCDE
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Foreign direct investment (FDI) is one of the driving forces binding countries into closer economic interdependence. The rapid increase in FDI flows has generated considerable debate about its environmental implications, in particular the impacts on environmental quality in the investment host country. A broader issue is the role of FDI in promoting sustainable development. To date, much of the debate has been polemical in nature. This volume moves the debate forward by analysing in a clear and considered manner the key issues in the FDI and environment relationship. Empirical evidence from OECD and non-OECD countries is presented and the strengths and weaknesses of policy and institutional frameworks that guide investors' environmental behaviour are discussed. In addition, the emerging role of voluntary commitments on the environment is examined. Best practices in this area are highlighted. The papers were presented at the OECD Conference on Foreign Direct Investment and the Environment held in January 1999 in The Hague.
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Management --- Finance --- Marketing
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The OECD has produced a unique glossary of insurance policy terms which covers selected topics ranging from insurance policy regulation/supervision to general trade issues. It includes technical terms related to issues such as claims, premiums and provisions with specific references to individual countries and cross references to the OECD Insurance Guidelines for Economies in transition and related OECD publications. It is a reference tool for public officials in the insurance sector, academic and business communities worldwide.
Finance and Investment --- Insurance --- Finance --- Business & Economics --- Assurance --- Dictionnaires
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Les économies en développement et en transition s'efforcent d'accélérer leur développement en libéralisant leurs échanges et leurs investissements, et en saisissant les opportunités offertes par l'économie mondiale. A la suite des crises financières récentes, la crainte a cependant été exprimée que certains pays se détournent de la libéralisation des échanges et de l'investissement. En fait, la plupart des pays touchés par la crise continuent de libéraliser échanges et leurs investissements, en quoi ils voient une solution, et non une cause de la crise. Cette étude examine les avantages et les enjeux de la libéralisation des échanges et de l'investissement pour le développement, en s'appuyant sur les expériences menées par des économies de différentes régions du monde. L'expérience montre que l'ouverture des marchés et de l'investissement a été bénéfique lorsqu'elle s'est accompagnée d'un ensemble cohérent de mesures macroéconomiques et structurelles conçues pour stimuler la croissance, d'un renforcement des capacités, d'une politique sociale appropriée, et d'une bonne gestion des affaires publiques. Qui plus est, des pays comme la Corée ou le Mexique, qui ont opposé à la crise économique la libéralisation et les réformes structurelles, en ont tiré des résultats positifs. Un nouveau cycle de négociations commerciales multilatérales est donc d'un intérêt vital pour tous les pays -- développés, en développement ou en transition -- pour préparer l'économie mondiale du XXIe siècle. Pour en savoir plus Echanges, investissement et développement : Pour la cohérence des politiques
Finance and Investment --- Development --- Trade
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